Tilbage til Rhodos oversigt - klik her

Lørdag skulle vi check ud senest kl. 12. Vi blev hentet på hotellet kl. 19.25 for at køre til lufthavnen, d.v.s. vi havde god tid, så vi aftalte med Annie og Ole, at vi skulle mødes i forhallen kl. 12.30 for at tage på tur sammen. Om formiddagen var Frede og jeg lidt rundt i byen, fik købt nogle småting, og vi spiste på altanen, inden vi forlod værelset.

Vi blev alle 4 enige om at tage en taxa til Akvariet i Rhodos by og derefter gå lidt rundt på havnen og i Den Gamle By.

Akvariet.

Havneområdet.

Vi var derefter inde på markedspladsen,

og til sidst inde i Den Gamle By.

Vi kørte med taxa tilbage til hotellet ca. kl. 18. De små huse, som ses herunder, er bygget af tyrker (der er ca. 16 km. til Tyrkiet). Mange af husene står tomme.

Efter vi havde pakket de sidste småting, spiste vi aftensmad på hotellet.

De nye regler siger, at hvis der er mere end 20 kg i én kuffert, skal der betales overvægt, også selv om man rejser 2 sammen, og der er mindre i den anden kuffert, så man tilsammen har 2x20 kg! Det skabte en del diskussion ved tjek ind! Jeg var heldig, den ene kuffert vejede 19,9kg, og den anden mindre.

Vi gik ombord til tiden, men blev forsinket, da der var en familie, hvor børnene havde skoldkopper, de måtte forlade flyet igen. Der er ingen flyselskab, som vil flyve med børn, som har en børnesygdom, da det let smitter gennem luftkanalerne.

Frede og jeg var enige om, at det var en fordel, at vi havde været på Rhodos uden for turistsæson, for det var dejligt, at vi let kunne gå rundt de forskellige steder, da der ikke var så mange turister. Det eneste, som jeg godt ville have set, var Lyd - og Lysshow ved Den gamle By og så med på rundtur med "Turisttog" både i Rhodos By og i Ialyssos, men det var der ikke mulighed for uden for turistsæson, nå men så oplevede vi noget andet i stedet for.

Desuden skal det være fantastisk flot i Sommerfugledalen i juli og august, men i de måneder tror jeg, der er meget varmt på Rhodos! (Vi har senere fundet ud af, at der også er flot uden sommerfugle!)