Til Kroatien oversigt - klik her

Torsdag d. 29.september var der tur til  Postojna Grotten. I følge programmet fra Riis Rejser skulle det være en heldagstur, men allerede for 2 år siden var det bleven ændret (i følge min sidemand, som var med på udflugten for 2 år siden!), så turen blev slået sammen med udflugten "Besøg hos vinbonde" som ikke var i nærheden af Rabac, som der står i programmet, men nu var en vinbonde i Slovenien! Det vil sige at hvis man ikke ville deltage i begge ting, måtte man vente på de andre, og hos vinbonden ville det være i en lille landsby uden forretninger! Hm - som nogle sagde, ville de ikke tidligt op for at spise morgenmad kl. 6.30 og køre kl. 7 for at have 2 timer i grotten og så "spilde" resten af dagen! Ja det var dårligt planlagt af Riis Rejser og underligt det ikke blev ændret i deres brochure!!! Nå jeg ville se grotten, så jeg tog med.

Vi skulle køre præcis kl. 7 for der var bestilt plads i togvognene ind i grotterne kl. 10, og vi skulle være der noget før, så guiden kunne nå at købe billetter. "Jubi" mente det ville være hårdt for os, så han ville være ved bussen kl. 6.45 for at sælge "medicin", men da havde vi travlt med at spise morgenmad! Det var morgendiset da vi startede men.....

solen kom frem og vi havde solskin resten af dagen.

Også i Slovenien er der store reklameskilte mange steder.

Vi nåede frem i god tid....

men et par af rejsedeltagerne sprang fra, da guiden havde fortalt i bussen, at vi skulle gå ca. 1 kilometer på ujævnt "gulv".

Heldigvis var der en stor park, restauranter og forretninger så der var noget at se på indtil kl.12 hvor vi skulle køre igen.

Guiden hentede billetter,

og hun mente vi skulle skynde os hen og stå i kø,

Vi var der i god tid, men her kunne vi ikke handle ved boderne, da de først åbnede kl. 10!

Troede det var indgangen til grotten, men vi kom gennem buen som ses til højre i billedet!