Til Thailand oversigt - klik her

Vi vinkede farvel de andre. De skulle følges med Martin til Hua Hin, hvor de havde 4 dages badeferie. Vor lokale guide skulle komme kl. 18.30, og følge os til lufthavnen, hvor han skulle hjælpe med check ind, så vi kunne få bagagen sendt til Kastrup. Vi skulle flyve til Bangkok, hvor vi havde ca. 1½ time, inden vi skulle videre til Danmark.

Vi 4, som var tilbage, havde bestemt at tage i Zoo bl.a. for at se pandaer, og vi fik Bell - drengen til at ringe efter en taxa. Han spurgte, om det måtte være én fra hotellet, og det var helt ok, bare vi kom i Zoo.

Han var meget flink, og tilbød at køre os andre steder, men de steder han nævnte, havde vi været, og han fik at vide, vi kun ville i Zoo, da vi skulle flyve hjem senere. Fint, det kostede 300 Bath for at køre derop og for 500 Bath i alt, ville han vente på os og så køre os tilbage til hotellet. Fint, de aftalte, hvor han skulle holde, da han ikke måtte ind på området i Zoo,

Det strækker sig over et kæmpe område, og vi var bleven anbefalet at købe billetter, så vi kunne køre med bussen. Desuden kunne vi købe billet enten til Pander eller også til akvarium, vi valgte at købe til pandaer.

Men skulle nu lige se den kæmpe indisk elefant først.

De 2 pandaer er udlånt i 10 år fra Kina, og de har efter nogle år fået én unge her (den så vi ikke).

Der er bare ét problem, pandaerne vil ikke spise, den bambus, der vokser i Thailand, så de får bambus hver dag fløjet hertil fra Kina!

Der er mange andre dyr, og vi skulle da lige se nogle andre.

Hvide tigre - dem skulle vi ikke ind til!

Så valgte vi at køre med bussen. Flere gange skulle de se vores billetter, men vi fandt aldrig ud af hvorfor!

Elefanterne ventede på, at turister skulle købe mad til dem, de prøvede ikke på at tage det, som fyren her stod med!

Elefantunge med hår på ryggen.

Det så spændende ud, så vi valgte også en tur med toget.

I toget kom vi til at sidde sammen med en thailandsk familie. Det lød til, at moderen ikke var tilfreds med at datteren ikke ville tale engelsk, så vi sagde ikke meget!

Man kan åbenbart ikke køre med hele vejen rundt, så vi måtte stå af inden sidste station, og så prøve at finde en bus, som kørte til udgangen.

Det var nu meget heldigt, vi skulle stå af her, for så opdagede vi girafferne!

Tungen kan blive 40 cm lang!

Ganske forsigtigt tog den bananen.

Der var ikke mange busser, som kørte mod udgangen, så vi havde god tid!

Venter på en bus, for så kommer der måske mad ....

jaaa - de købte mad!

Nå det lykkedes os at komme ned til udgangen,

men hvor er vores "taxa"?

Vi blev enige om at spise frokost, og så ville taxachaufføren måske finde os!

Det lykkedes nu ikke, så de 2 andre tog med en Tuk-tuker, og vi regnede med, der snart kom en mere, men i stedet kom der en mand, som spurgte, om vi manglede en taxa. Han så visitkortet på hotellet, og ville køre os direkte derhen for 50 Bath pr. person - fint vi kørte sammen med nogle andre, som skulle af ved den kinesiske marked.

Inden byggeriet er færdigt, er der åbenbart sat døre i!

Det kinesiske Marked så er vi snart ved hotellet.

Her ventede de andre, og vi fik Bell drengen til at ringe til "vores taxachauffør". Han ventede stadig ved Zoo! Vi blev enige om, han skulle have de 500 Bath, og aftalte, at Bell -drengen skulle give ham pengene senere. Nå vi ville mødes igen kl. 17.30, når vi skulle hentes, og Frede og jeg var enige om, det var rart, der var andre end os, som skulle hjem. Vi havde slet ikke tænkt på, da vi startede på ferien, at vi kunne være de eneste, som ikke skulle på badeferie!