Tilbage til Rhodos oversigt - klik her

Torsdag var vi med på ørundturen, afgang fra hotellet kl. 8.55. Først var vi i Lindos - den hvide by. Rhodos har besøg af 2 millioner feriegæster om året og heraf har Lindos besøg af 1½ million, så igen var vi glade for, at vi ikke var der i højsæson! Vi gik op til akropolis, hvorfra vi nød, den flotte udsigt. Kl. 12.15 skulle vi være ved bussen igen, for at køre til Apolakkia for at spise frokost, men inden havde vi tid til at gå rundt i de små snoede gader, hvor der er mange forretninger. Vi var også inde i kirken i Lindos.

Akropolis:

Udsigten:

På turen til Apolakkia kunne vi tydeligt se forskel fra den nordlige del af øen, hvor der var meget stenet.

Apolakkia - Her blev der dyrket mange forskellige grønsager, frugter + vin.

Apolakkia ligger ret øde, og beboerne er næsten selvforsynende.

Vi kørte til udsigtspunkt ved Monolithos, hvor der er flot udsigt.

Borgen er fra 1400-tallet, bygget af Rhodos-ridderne, højt oppe på en massiv klippe.

Der hvor vi blev sat af bussen, var der en lille salgsbod med bl.a. honning og souma (lokal spiritus).

Ja vi synes, det var varmt, men det gjorde den lokale guide ikke!

Vi kørte til den lille by Sianna. Her smagte vi på honning og souma, desuden var der tid til at besøge kirken,

herinde måtte man fotograferer!

Bagefter besøgte vi den største vingård på Rhodos - Emponas, hvor der var vin og likørsmagning:

Sidste stop var ved Nikolaou Fourtoukli - kapel.