Til Toscana forsiden - klik her

Start på ferien og turen til Chianciano Terme, Italien.

Lørdag d. 18. oktober kl. 7.30 skulle jeg starte på busturen i Kolding, så jeg tog med morgentoget fra Esbjerg, og var i Kolding kl. 7.10. Jeg rejste alene, og var spændt på, hvem jeg kom til at sidde ved siden af i bussen, og hvordan turen ville gå.

Der var god plads i toget. Ved ankomst til Kolding, var der ingen andre, som ventede på bussen, men heldigvis kom der et ægtepar lidt senere, så bussen var da ikke kørt!

På turen havde jeg bestilt plads lige bagved midterdøren, så jeg kunne komme hurtigt ud at fotograferer, når vi holdt pauser.

Da bussen ankom til Kolding, var der også andre rejsende, men på Gislevs P-plads lidt syd for Kolding, skulle de andre med en anden bus, og vi, som havde bestilt gennem Ældre Sagen, skulle blive i bussen. Nu vi fik de pladser, vi skulle bruge resten af ferien. Ved siden af mig, skulle der sidde en dame fra Hadsten. Det var heldigt, hun er rigtig rar, og vi fik mange gode grin og havde det godt sammen.

Ved pausen ved Otto Duborg fik vi hilst på chaufføren. Vores rejseleder Carl fortalte, at vor chauffør Per fulgte os i "taxa", da han først måtte køre bussen, når vi var kommen et stykke ned i Tyskland. Buschaufføren, vi havde i starten, var vældig flink, men det er Per bestemt også, og han kørte rigtig godt - også gennem de små gader samt tæt trafik, dejligt!

På turen ned gennem Tyskland fortalte Carl, om de forskellige ting vi kørte forbi. Han var god til at fortælle, og det gjorde han godt på hele turen, så vi hørte om rigtigt meget! Carl havde lavet en "rejsehæfte", som vi fik udleveret. Her var bl.a. landkort og bykort over de byer, hvortil vi skulle på udflugterne - det var alle tiders.

Det var en fin bus med glas i taget, og vi kunne købes kaffe, forskellige drinks og andre drikkevarer, så vi skulle bare slappe a´ og nyde turen.

Pauser havde vi flere steder.

Vi overnattede på Gasthof Pension Post, Denkendorf,

hvor vi vi først spiste aftensmad og derefter fik nøglekort udleveret.

Værelset var fint og heldigvis skulle jeg bo på 1.sal, for der var ingen elevator! Nå jeg pakkede en lille taske, og kufferten kom ud i bussen! Udsigten - den så jeg ikke, for der var mørkt, da vi kom, og mørkt da vi skulle køre igen næste morgen kl. 7,

men inden var der lækkert morgenmad. Vi kom ikke af sted kl. 7, men blev forsinket - klik her og læs.

Det blev en flot solopgang.

Inden vi nåede Østrig, kom vi ind i en kø,

men vi kunne jo nyde den god servicering i bussen!

Det blev en rigtig flot køretur,

med Herdis mente, at når vi nu kom, så kunne de godt fjerne de forskellige træer, skærme m.m. som stod langs motorvejen, så vi kunne få nogle gode billeder!

Stop i Østrig - for første gang var jeg i Østrig! Det var en af grundene til, jeg valgte busturen.

Vi kørte over Europabroen.

Der er flot, og det var lige med hvilken side, man skulle se til! Desuden kunne Per tænde for kamera på bussen, så vi kunne se på skærme (vist 3 stk.), hvordan der så ud foran bussen!

Herdis havde styr på, hvor vi kørte, så jeg kunne bare nyde turen og tage billeder.

Klik på billedet og se den flotte natur!

Efter vi havde kørt lidt i Italien, ca. ½ time før frokostpausen, fortalte rejselederen, at vi måtte holde en pause, da én medrejsende havde det dårligt.

De valgte at ringe efter en læge, som syntes, det var bedst manden kom til nærmere undersøgelse på sygehuset, så vi måtte fortsætte turen uden ægteparret. Carl fortalte senere, at han havde talt med rejseforsikringen. Patienten får et sagsnummer, og så kan de ringe og få fortalt på dansk om de forskellige undersøgelser, som der bliver foretaget. Det er rart, da det ofte kniber med at forstå sproget.

Her var meget frodigt, og vi kørte først i et vinområde, senere kom vi gennem områder med forskellige frugter.

Hviletidspauserne blev overholdt, og vi havde en ekstra pause, inden vi kørte de sidste kilometer til stedet, hvor vi skulle bo, mens vi var i Italien.

Ca. kl. 21.15 ankom vi til hotel Santa Chiare i Chianciano Terme.