Til siden med rejseoplevelser - klik her

Lørdag d. 24.januar 2009 rejste Frede og jeg på 1 uges ferie til Gran Canaria.

Vi havde aldrig været på Gran Canaria før og kendte ikke meget til øen, så vi var enige om, at det var lige meget, hvor vi kom til at bo. Vi bestilte "Uspecificeret indkv. men 1 -værelses lejlighed inkl. køkken på Syd Gran Canaria". Vi var heldige, og fik en dejlig stor lejlighed på Tarahal i San Agustin. Vejret var fint. klik på de små billeder lige herunder, hvis I vil se + læse mere.

lejligheden San Agustin Strande i nærheden Playa del Ingles klassiske Gran canaria Puerto Rico Grotteturen Sahara Tur til Moga´n Western by Blandet

Hvis vi havde kendt Gran Canaria, havde vi nok ikke turde bestille uspecificeret, for vi fandt ud af, at der er meget stejlt med mange trapper, og rigtig mange  hoteller/lejligheder ligger meget højt! Gran Canaria bliver besøgt at 5 millioner turister om året!

I solen på altanen!

Det var fint at gå gennem hotellets låge ud på stien, og ca. 3 min. efter var vi nede ved vandet. Der er en flot strandpromenade, og vi gik om til Playa Del Ingles,

senere gik vi om til "Sahara" ved Maspalomas.

Vi var med på 3 udflugter, og guiderne gjorde et stort arbejde, så de samlede f.eks. dansker i bussen med danske guide, det var dejligt.

Guiderne sagde, at det var det helt rigtige tidspunkt at se Gran Canaria på, da de efter nogle år med tørke endelig havde fået regn, så det hele var så frodigt, og mandeltræerne stod i blomst - flot.

Frede og jeg nåede lige at besøge western byen Sioux City, der bliver brugt til filmoptagelse. Vi fandt ud af, at der i løbet af dagen var flere forskellige opvisninger, så kommer vi til Gran Canaria igen, vil vi bruge en hel dag her! Byen var dog også spændende at se uden opvisning.