Færøerne oversigt - klik her

Færøerne 2016.

Fredag d. 3.juni kl.7 fløj Frede og jeg fra Kastrup med Atlantic Airways til Vegar lufthavn, Færøerne. Vi havde gennem Atlantic Airways købt 4 overnatninger på Hotel Sterym, Torshavn, desuden havde vi hos Green Gate Incoming (fundet på nettet) købt kajaktur med lokal guide til Frede fredag aften, og til og begge sejltur til Vestmannabjergene lørdag eftermiddag samt heldagstur til SagaØen Sandoy og Kirkjubøur søndag. Udflugterne var med Tora Tourist Traffic v/ Sámal Bláhamar.

Carsten og børnene ville passe Stella, han kørte os til Kastrup lufthavn fredag morgen, vi skulle flyve kl. 7.

Landede på Færøerne kl. 8.10 ( tid -1 time efter Danmark) - flot solskin.

Det gik ret hurtigt med at få bagagen,

så vi havde god tid inden vi kørte med den lokale bus kl. 9. Bussen har holdeplads lige ved ind/udgangen til lufthavnen - pris til Torshavn for pensionist 45 kr.!

Vi nød den flotte køretur - ca. 1 time - til busterminalen i Torshavn.

Hertil var det gået fint, men da vi skulle have vores bagage fra bussen, manglede den ene af vore kufferter! Der var en "efterladt" kuffert, og heldigvis var der mærke med navn og adr. så buschaufføren fik personalet på kontoret til at ringe, ganske rigtigt de ventede på, der skulle komme besøg, og lovede at sende vedkommende af sted i en taxa, så snart hun kom - ja det var vores kuffert hun havde taget i farten.

Efter ca. 7 minutters gang kom vi til hotellet.