Tilbage til tur oversigten - klik her

Start på 10 dages bustur.

Fredag morgen kørte Birthe og jeg med toget til Kolding, hvor vi skulle starte turen med Gislev Rejser kl. 7.45. Vi skulle køre i 5 stjernet bus, så der var rigtig god benplads. Desuden var vi kun 30 deltager, så vi havde god plads i bussen. Birthe og jeg havde købt fast sædeplads i bussen, så vi sad skråt bagved bagdøren, det var fint, så det var hurtigt at komme ud.

Gislev startede flere ture samme morgen fra Kolding rutebilstation, så det var med at finde den rigtige bus, men det gik fint.

Vi havde kort ophold ved grænsen.

Der skal betales 19 % moms af de kilometer, som bussen kører i Tyskland, men de skal afregnes efter hjemkomst. Lars - vor guide - fortalte om de forskellige byer, vi kørte forbi på motorvejen, også en masse om fodbold f.eks. hvem der spillede/spiller på de forskellige hold.

Det var ikke så godt, der blev problemer med toilettet i bussen, så det måtte ikke benyttes!

Vi havde nogle ophold, men det var ikke til at se nogle steder, hvor langt vi var nede i Tyskland! Efter planen, som vi fik af guiden, skulle vi køre til Asten i Holland.

Det begyndte at regne midt på eftermiddagen, og det fortsatte det med til vi var fremme i Holland, hvor vi havde krydset grænsen uden det blev opdaget! Guiden kørte de sidste km. så buschaufføren overholdt kørereglerne.

Vi overnattede i stedet for i Helmond, en hyggelig by - klik her