Tilbage til Disney oversigt - klik her

Mandag d. 9.november 2015.

Vi skulle med bus fra hotellet til lufthavnen kl. 11.15, så vi kunne sove længe, men .....

jeg havde dagen før foreslået, vi kunne tage med bussen hen og se Disney Village, og så kunne de handle i forretningerne der, så vi ikke brugte meget tid på at handle mens vi var i Disney land. Det mente både Julius og Agnes var en god ide, så vi spise også morgenmad kl. 7 den sidste dag.

Julius ville gerne tage nogle billeder af morgenmaden, som han syntes var alle tiders,

desuden syntes han brødristeren var speciel.

Vi hentede vore kufferter,

som vi kunne afleverer til opbevaring fra kl. 7.30, derefter blev nøglekort afleveret,

og vi tog med bussen, denne gang for at se Disney Village. Det er gratis at komme her, men besøgende skal gennem samme sikkerhedskontrol som til Disney Studie + Disneyland d.v.s. alt bagage skal gennemlyses.

Her var også julepyntet, og spisestederne havde åbnet men mange forretninger åbnede først kl. 13!

Vi så ikke luftballonen oppe, mens vi var i Disneyland.

Heldigt at den største forretning havde åbnet ...

og både Agnes og Julius fik handlet, både til dem selv og "noget" til deres forældre.

Vi var tilbage på hotellet ca. kl. 10.15 og pludselig kom der mange nye besøgende, som skulle opleve Disney.

Lufthavnsbussen har holdeplads lige uden for hotellet, så det var let,

og busturen gik fint - ingen problemer så turen varede ca. 1 time.

Efter bagagen var afleveret passede det med spisetid og Julius fik købt det vi gerne ville have, selv om den unge fyr ved skranken var dårlig til engelsk!

De syntes, det var imponerende med de lange transportbånd - både ned og op.

Flot solskin igen, da vi skulle hjem.

Flyturen til Kastrup gik godt, vi landede 5 minutter før beregnet, det var jeg glad for, da vi skulle med fly til Billund 50 minutter senere, men det gik fint med at nå det.

Det var et mindre fly fra Kastrup til Billund, og det blæste meget kraftigt, så flyet rystede en del, og Agnes mente "det var ligesom i Frøhopperen" (Legoland). Julius havde god plads og han hyggede sig.

Vi var enige om, at det havde været en rigtig god ferie og begge børn vil gerne derned igen. Julius mente, han godt ville være bleven 14 dage mere, ellers kunne han godt tænke sig at flyve derned med nogle kammerater, så de kan prøve "Space Mountain 2", for den findes ikke i Danmark! Agnes syntes også det var spændende, og da vi gik i Disneyland den anden dag, sagde hun pludselig " Den ferie skal hele børnehaven høre" (det gjorde de vist også den første dag i børnehaven efter ferien!), desuden mener Agnes, at hun ikke fik besøgt alle prinsesserne!

Jeg er glad for, at have oplevet Disneyland med alle 4 børnebørn, ja begge ture var gode. Det at vi boede samme sted og jeg havde været der i juli med Carsten og børnene, var afgørende for, at jeg selv turde at rejse derned med Agnes og Julius. Her bagefter er jeg utrolig glad for tidspunktet, vi var der på. Hvor var vi heldige, at vi ikke var der en uge senere, hvor alt blev lukket på grund af terror i Paris.